Lejre 2010
Vi havde en meget flot uge i Lejre. Vejret var næsten for godt. Solen bagede
ned næsten hele tiden, og vi havde ikke skjorte på kroppen hele ugen. Det meste
af ugen var besat af aftaler og desuden kom der masser af besøgende. Marcus var
med for første gang.

Vi havde vort sædvanlige telt med den flotte udsigt. Det var tit mere behageligt
at være inde i skyggen i teltet, end udenfor i solen.

Her tatoverer jeg Signe nede på foden.


Ugens tema var - foruden os (!) - vikingernes Tingsted, hvor tvistigheder blev
afgjort efter tidens love.

Vi havde børnebørnene på besøg i nogle dage, og her får Eva en 'tatovering' på
ankelen.

Og bagefter spillede vi på fløjte og tromme.

Mens Lars blev tatoveret, spillede han på jødeharpe. Det var meget flot.

Lige ved siden af teltet holdt nogle af vikingerne kampøvelser. Det gik til
tider meget voldsomt for sig.
 



Her står lovsigemanden, Thegnen og hans kone i deres flotte nye udstyr.
 
En eftermiddag skød vi med langbue sammen med ungerne. Her er det Sara
Og nedenunder er det Sofia


Og endelig er det Erik som skyder, mens Sara kigger på.
Og her følger nogle af de tatoveringer jeg lavede:



Sigurd Dragedræber på Anja
Hanni kværner kul til sin stenalder inspirerede tatovering

Og her er den færdig -
Hun fik samme mønster på begge hofter sidste år.

Elina
Oliver
Loic fra Belgien
Morten

Thomas Below

 
Kontakt Erik Reime:
erik@reime.dk |