Erik Reimes
Hjemmeside
Til Forsiden - Home

Tatoveringer
Malerier
Skulptur

Historier
Kontakt
Links
cv

   
Tatoveringer jeg har lavet  
Tatoveret for hånd - uden maskine  
Tidligere tatoveringer  

 

Slangens biografi.
- med tilføjelse 15 år senere...

ca. februar 1991:
Første kig i Erik Reime’s mapper. Han har eksempler på keltisk/Urnes stil, som jeg havde forestillet mig jeg ville have.
10 august 1998:
kigge mapper, Der er stadig eksempler på stilen i Eriks mapper. Bestilt tid til 31 august.
31 august 1998:
Den store dag. Jeg ankommer 20 minutter før den aftalte tid. Erik er allerede færdig med forrige kunde, Colin er midt i et arbejde. Jeg fortæller Erik, at jeg gerne vil have en keltisk drage, der slynger sig rundt om min venstre overarm. Jeg kan ikke finde mappen med eksempler, men det gør ikke noget, Erik er allerede klar over stilen. For at få plads til detaljer beder jeg ham lave tegningen i en passende stor størrelse. Erik begynder at tegne den med blød stift på min venstre overarm. Jeg ser den i spejlet og kan ikke umiddelbart lide dragens hoved, så jeg får ham til at tegne en slange i stedet – stadig i keltisk stil, selvfølgelig. Jeg har nu flyttet det lille spejl hen, så jeg kan følge med i tegningen, mens Erik tegner. Slangens hoved begynder temmelig lille, men undervejs bliver det større og større og jeg sidder og forsøger at vænne mig til den. Rent intellektuelt havde jeg ganske vidst bedt Erik om en tegning af passende stor størrelse, men følelsesmæssigt tager det et stykke tid at vænne sig til at Erik tegner den stor.

Efter endt skitsering trækker Erik tegningen op med spritpen, hvorefter han finder nål og farve frem. Tatovering af omrids og streger gør lidt ondt, det øvrige går lidt lettere. Selve tatoveringen tager ca. 2 timer og jeg er godt træt bagefter. Jeg får sprøjtet flydende plaster på tatoveringen. Når plasteret går af i vask, skal jeg smøre tatoveringen med Helosan salve eller lignende, og når tatoveringen begynder at klø (som ethvert anden sår under heling) må jeg under ingen omstændigheder kradse i det.

Det er bare en helt speciel og vidunderlig oplevelse at sidde og se på min tatovering.

Tak Erik.

Senere på dagen ser resten af familien tatoveringen – accepteret og fundet god. (min søn finder den vildt sej). Om natten sover jeg dels på ryggen, dels på højre side(!).

1 september 1998:
Jeg vasker ikke plasteret af endnu. Venstre skulder er lidt øm.
2. september 1998:
Plasteret er begyndt at skalle af, og det meste forsvinder i morgenbadet. Jeg er kun en lille smule øm på skulderen. Der er ikke ret meget sårskorpe endnu.
4. september 1998:
Tiltagende kløe.
5. september:
Tiltagende kløe. Jeg købte en T-shirt uden ærmer, god ide. Dele af huden begynder at skalle af som følge af helingen. Der følger nogen farve med, bare der nu ikke går for meget farve af.
6. september:
Aftagende kløe. Der er nu faldet så meget af det yderste, tynde lag hud af, at jeg kan se hvordan farven fremover vil blive. Der er ikke faldet så meget farve af som jeg en overgang frygtede, farveændringen vil jeg næppe tænke over sidenhen.
8. september:
Kløen er nu aftaget næsten helt, og jeg smører ikke tatoveringen med salve længere.
Op til flere gange hver dag:
Det er markant så bevidst jeg er blevet med hensyn til min venstre overarm. Mange gange om dagen tænker jeg på slangen og kan "se" den, selv om jeg har skjorte på.
Epilog:

Min planlagte drage blev til en slange - gad vidst om det var fordi drager sidder til højre? eller kigger bagud? …..

tja hvem véd, måske ses vi igen Erik.

Torben

15 år senere, dvs. oktober 2013:
Ja, der kan man jo bare se - så mødes vi igen, Erik, som jeg jo nok havde på fornemmelsen i 1998. Denne gang skal min slange have følgeskab af den drage, jeg ikke kunne bære sidst. Efter mange års spekulationer har jeg besluttet mig, så nu bliver det spændende, hvad vi finder ud af.
Slangens drage
Mine tanker i den mellemliggende tid har for en stor dels vedkommende gået på at jeg nok havde lyst til at få udvidet tatoveringen, men det var ikke alle i familien, der var helt lige så ivrige som jeg var. Selvfølgelig bestemmer jeg selv over min krop, og hvordan jeg behandler den, men lige så selvfølgeligt indgår jeg i en social sammenhæng, hvor jeg naturligvis ikke skal genere andre mere end godt er, idet vi jo stadig skal have gode relationer. Så efter mange, temmelig mange, korte snakke om emnet blev vi enige om udvidelsen, og at den (stadig) skulle begrænses til overarm og skulder.

Mine tanker har gået i retning af at dragen også skulle være på venstre skulder, kigge bagud og måske have fælles hale med slangen. Hvilke tanker har du, Erik, nu du genser slangen?

Erik gjorde mig opmærksom på, at de 2 tatoveringer ville se ret forskellige ud på grund af aldersforskellen på de 15 år, så egentlig ville han nok foreslå mig at lave den nye tatovering på højre skulder. Aldersforskellen havde jeg gjort mig klar på forhånd, og det havde jeg ikke noget imod. Jeg vil måske oven i købet ville være glad for at de 2 dyr udviser forskellig alder, jeg har jo også personligt skiftet alder! Derimod blev jeg nødt til, netop med dette forhold, at acceptere Eriks forslag om at de 2 dyr ikke kunne have fælles hale, det ville simpelthen se for mærkeligt ud. Tilsvarende ville det heller ikke være fornuftigt at lade de 2 dyr slynge sig ind under hinanden, som jeg havde forestillet mig.

Resultatet blev således at dragen skulle kigge bagud (Hugin/Munin princip) og at den skulle være udenom slangen.
Tilbage var der så blot at jeg havde fortrængt en enkelt sidste detalje om tatovering, men blæse være med det - jeg er blevet yderst tilfreds med resultatet. Godt designet, Erik
Atter engang tak for flot udført arbejde!
Epilog 2:
Gad vidst hvad gribedyr egentlig er? Carpe Diem!

Slangens drage forfraSlangens drage bagfra

 

 

 

 
Kontakt Erik Reime: erik@reime.dk